Του Πάνου Γαρουφαλιά

Το πόσο μας άλλαξε η πανδημία σε επίπεδο καθημερινότητας φαίνεται από μικρά πράγματα που πριν από αυτή είχαμε βάλει στην άκρη και τα ανακαλύψαμε ξανά, καθώς η νέα πραγματικότητα μας δίνει σημαντικές διεξόδους εκτόνωσης και μια δυνατότητα για  πιο ανθρώπινη και φυσική δραστηριότητα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι πολλοί Λαρισαίοι προκειμένου να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή την εποχή του κορωνοϊού, αγόρασαν ποδήλατο αλλάζοντας εντελώς τις συνήθειες τους. Μιλάμε είτε για ανθρώπους που το αγαπούσαν και το είχαν… ξεχάσει για χρόνια ή ακόμη και για ανθρώπους που δεν ήταν fan της ποδηλασίας ποτέ στη ζωή του, αλλά την ανακάλυψαν πρόσφατα λόγω της πανδημίας.  Άλλωστε η Λάρισα είναι μια επίπεδη πόλη που προσφέρεται για ποδηλατάδα πολλές ώρες της ημέρας.

50% αύξηση στις πωλήσεις των ποδηλάτων

Για αυτή την σημαντική αλλαγή στη ζωή των Λαρισαίων μιλήσαμε με τον Κώστα Δαλαβίκα ο οποίος είναι ιδιοκτήτης καταστήματος ποδηλάτων , αλλά είναι και επαγγελματίας ποδηλάτης. Η ζήτηση των ποδηλάτων μέσα στην πανδημία αυξήθηκε έως και 50%. «Με την έναρξη του πρώτου lockdown -πριν από έναν χρόνο- υπήρξε μια έξαρση στην αγορά του ποδηλάτου. Ο κόσμος απέφυγε τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και αποφάσισε για λόγους ασφάλειας να κινηθεί με το καινούργιο του ποδήλατο μέσα στη πόλη. Από την άλλη κάθε Λαρισαίος ήθελε να κάνει την άσκησή του τις ελεύθερες ώρες του. Έτσι καταγράφηκε μια μεγάλη άνοδος στις πωλήσεις με αποτέλεσμα κάποια στιγμή –όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη- να υπάρχει πρόβλημα με την διαθεσιμότητα των ποδηλάτων. Η αύξηση που είχαμε σε πολλά μοντέλα ήταν έως και 50%. Διαλέγουν κυρίως ποδήλατο με ασφάλτινο προσανατολισμό και λιγότερο με χωμάτινα χαρακτηριστικά», αναφέρει.

Άλλαξε το μοντέλο της ζωής μας

Η πανδημία λοιπόν μας άλλαξε τις καθημερινές συνήθειες και αποφασίσαμε να πάμε στην δουλειά με ποδήλατο. Μήπως όμως τελικά μας άλλαξε την οικογενειακή μας κουλτούρα και τις ώρες που περνάμε με τα παιδιά μας; «Είναι κάτι που άλλαξε όλο αυτόν τον χρόνο. Ολόκληρες οικογένειες ερχόταν και αγόραζαν μαζί το δικό του καινούργιο ποδήλατο, ο καθένας,  για να πάνε μαζί βόλτα. Άλλωστε η Λάρισα προσφέρεται για κάτι τέτοιο. Τα προηγούμενα χρόνια το ποδήλατο είχε μια πτώση. Τα παιδιά προτιμούσαν να αγοράσουν ένα τάμπλετ παρά ένα ποδήλατο. Τώρα οι μικροί άλλαξαν συνήθειες και παρέσυραν και τους πιο μεγάλους. Ως διέξοδο το ποδήλατο έδινε την δυνατότητα όλη σε όλη την οικογένεια να κάνει ποδηλατάδα στη φύση. Αν μη τι άλλο μιλάμε για αλλαγή του μοντέλου ζωής μας». Σημειώνει ο κ. Δαλαβίκας.

Οι μετακινήσεις στη Λάρισα θα είναι με ηλεκτρικό ποδήλατο, στο άμεσο μέλλον

Η κυβέρνηση τους προηγούμενους μήνες έδωσε επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. Πόσο αυτή η κίνηση βοήθησε στην αύξηση των πωλήσεων; «Υπάρχει ένα κίνητρο για την αγορά του ηλεκτρικού ποδηλάτου. Υπήρξε μια μικρή στροφή προς το ηλεκτρικό ποδήλατο, αλλά αντιπροσωπεύει μόλις το 2% των πωλήσεων μας. Ακόμη τα ηλεκτρικά είναι ακριβά. Ένα ποδήλατο που κατασκευάζεται στο εξωτερικό, η τιμή του ξεκινά από τις 2000 ευρώ και η επιδότηση είναι 40% επί αυτής της τιμής. Από την άλλη τα ελληνικά ηλεκτρικά ποδήλατα ξεκινούν από 1200 ευρώ και με την επιδότηση είναι μια πιο συμφέρουσα αγορά. Σίγουρα για μια πόλη σαν την Λάρισα το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι το μέλλον, καθώς μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα όλες τις αστικές μετακινήσεις των Λαρισαίων, υποκαθιστώντας το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί σήμερα», κατέληξε.

Το διαβάσαμε ΕΔΩ