ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ ΣΤΟ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟ ΟΥΜΑΝΙΣΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ

Με αφορμή την πρόθεση αδελφοποίησης του 2ου ΓΕΛ Μοσχάτου με το αρχαιότερο Ουμανιστικό Γυμνάσιο Μονάχου Wilhelmsgymnasium, ομάδα μαθητών της Α λυκείου  του 2ου Γενικού Ημερήσιου Λυκείου Μοσχάτου πραγματοποίησαν εκπαιδευτικό ταξίδι στο Μόναχο με πρωτοβουλία της καθηγήτριας γερμανικής και ελληνικής φιλολογίας Μαθιουδάκη Κάτιας και της καθηγήτριας των Μαθηματικών Κοντζίνου Παναγιώτας,  με σκοπό την ανάπτυξη φιλικών σχέσεων και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ Ελλήνων και Βαυαρών μαθητών και εκπαιδευτικών, την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης και του διαπολιτισμικού διαλόγου, την ενίσχυση της ενσυναίσθησης αλλά και την βελτίωση στη γνώση της γερμανικής γλώσσας.

Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήθηκε πενθήμερη περιήγηση στα αξιοθέατα της πόλης του Μονάχου για να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες όχι μόνο τη σύγχρονη ζωή των κατοίκων αλλά και το λαμπρό παρελθόν της πόλης, που συναντά τη Νεότερη Ελληνική Ιστορία, καθώς το Μόναχο αποκαλείται και Αθήνα του Ίζαρ (Athen an der Isar).

Για την κατανόηση και συνειδητοποίηση της σύνδεσης των δύο πόλεων έγιναν επισκέψεις σε όλους τους χώρους που συνδέουν τις δύο πόλεις μαζί με τους Γερμανούς συνομήλικούς τους από το Wilhelmsgymnasium, με τους οποίους συνδέθηκαν αμέσως, αντάλλαξαν εμπειρίες και λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης.

Κατά τη διαμονή τους εκεί επισκέφτηκαν την Salvatorkirche (δωρεά του Λουδοβίκου Α της Βαυαρίας στην ελληνική Εκκλησία ως δείγμα Βαυαρικού φιλελληνισμού) και την Theatinerkirche (χώρος ταφής του Όθωνα και της Αμαλίας).

Στην περιοχή του Όττομπρουν ξεναγήθηκαν στο «Μουσείο του Όθωνα της Ελλάδος» (Otto von Griechenland Museum), που είναι αφιερωμένο στην Ιστορία του Ελληνικού Κράτους κατά την αρχή του 19ou αιώνα, και στη λεγόμενη «Στήλη του Όττο» (Ottosäule) από την υπεύθυνη και ψυχή του μουσείου κ. Gudrun Heinrich.

Στην Königsplatz – πλατεία Βασιλέων – (μνημείο, δωρικού ρυθμού, εμπνευσμένο από τα Προπύλαια της Ακρόπολης της Αθήνας) εντυπωσιάστηκαν από τη Γλυπτοθήκη, που φιλοξενεί ένα από τα πληρέστερα και σημαντικότερα σύνολα έργων τέχνης της ελληνικής αρχαιότητας και καταδεικνύουν το πάθος του βασιλιά της Βαυαρίας για την αρχαία ελληνική τέχνη. Οι μαθητές παρακολούθησαν την εμπνευσμένη ξενάγηση από τον διευθυντή της γλυπτοθήκης  Dr. Christian Gliwitzky και θαύμασαν τα εξαίσια γλυπτά αετώματα από το ναό της Αφαίας στην Αίγινα, φτιαγμένα από παριανό μάρμαρο.

Το ταξίδι ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο παλαιότερο Ουμανιστικό γυμνάσιο του Μονάχου, όπου όλοι οι μαθητές αποκτούν και αρχαιοελληνική παιδεία. Τους Έλληνες μαθητές και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους, υποδέχτηκε με θέρμη ο διευθυντής του γερμανικού ουμανιστικού γυμνασίου κ. Hotz, ο οποίος εξήρε την εγκύκλιο παιδεία, που ανάγεται στην κλασική Ελλάδα και ακολουθείται στο συγκεκριμένο σχολείο, δηλ. την καθολικότητα της πολυμάθειας, την καλλιέργεια του ερευνητικού και κριτικού πνεύματος.

Δόθηκε η δυνατότητα στους Έλληνες μαθητές να παρακολουθήσουν το μάθημα των αρχαίων Ελληνικών και να έρθουν σε επικοινωνία με τους Γερμανούς συνομήλικούς τους για να ενισχυθεί ο πολιτισμικός διάλογος και η αμοιβαία κατανόηση. Άλλωστε οι Βαυαροί αισθάνονται μια βαθιά σύνδεση με την Ελλάδα, καθώς ο Όθων αποτελούσε μια ιστορική γέφυρα μεταξύ του βαυαρικού και ελληνικού πολιτισμού.

Στο πλαίσιο αυτής της Ελληνο-Βαυαρικής διασχολικής συνεργασίας αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αλλά και ανυπομονησία από τους μαθητές του 2ου Γενικού λυκείου Μοσχάτου η άφιξη των Βαυαρών μαθητών και των συνοδών τους αρχές Μαΐου στο Μοσχάτο, για να τους ανταποδώσουν την υπέροχη φιλοξενία που τους πρόσφεραν και να εμβαθύνουν τις φιλικές τους σχέσεις. Γίνονται πυρετώδεις προετοιμασίες για την υποδοχή τους στο σχολείο, αλλά και για το σχεδιασμό περιηγήσεων και εκδρομών στα ιστορικά μνημεία της Αθήνας και κυρίως σε αυτά που σχετίζονται με την περίοδο της βασιλείας του Όθωνα και καταδεικνύουν το ιστορικό βάθος των ελληνοβαυαρικών σχέσεων.

Με αυτά τα εκπαιδευτικά ταξίδια και τα προγράμματα ανταλλαγής μαθητών διευρύνονται οι πνευματικοί και πολιτιστικοί ορίζοντες των νέων μας, εμπλουτίζονται οι γνώσεις τους, προωθείται η βιωματική μάθηση, βελτιώνεται η παιδαγωγική διαδικασία, υποστηρίζεται η ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης, αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες, αναπτύσσονται οι ξένες γλώσσες και κυρίως συντελείται το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.

Γι’ αυτό είναι ευχής έργον η πρωτοβουλία αυτή του 2ου λυκείου Μοσχάτου να γίνει παράδειγμα και  να αγκαλιαστεί από το σύνολο της τοπικής κοινωνίας.



Το διαβάσαμε ΕΔΩ