του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα drone ικανό να επιδείξει την ταχύτητα του MotoGP και της F1, υπάρχει ήδη και η ικανότητά του να ακολουθήσει αυτά τα οχήματα είναι καθοριστική για μείνει σε οπτική επαφή σε ολόκληρη τη διάρκεια ενός γύρου σε οποιαδήποτε πίστα.
Μπορούμε να θυμηθούμε τις λήψεις των πιλότων ελικοπτέρων που προσπαθούσαν να καταγράψουν τη δράση των ράλι της Ομάδας Β στη δεκαετία του ’80, αλλά με τη μεγάλη απόσταση η ταχύτητα δεν μπορούσε να αποτυπωθεί όπως είναι από κοντά. Ακόμη και οι άνθρωποι που έχουν την αίσθηση της ταχύτητας βλέποντάς την να απεικονίζεται στην οθόνη, μόνο όταν πάνε σε έναν Αγώνα MotoGP ή Formula 1 λένε ότι αυτό που βλέπουν από κοντά είναι πολύ πιο γρήγορο από ό,τι φαίνεται στην τηλεόραση.
Η πραγματική αυτή αίσθηση της μεγαλύτερης ταχύτητας από κοντά, χάρη σε μια συνεργασία μεταξύ της Red Bull Technologies και των Dutch Drone Gods, θα μπορούσε να πλησιάσει περισσότερο τη δράση από ό,τι θα μπορούσε να ονειρευτεί κανείς μόλις πριν από λίγα χρόνια. Και όλα αυτά χάρη στην ανάπτυξη του ταχύτερου drone με κάμερα στον κόσμο.

Το Drone ήδη έκανε μία πολύ δύσκολη λήψη της F1 και μάλιστα σε βροχή, ξεπερνώντας την επιπλέον αεροδυναμική αντίσταση των σταγόνων της βροχής στους μικρούς έλικες του! Αυτό το drone είναι το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας μεταξύ της Red Bull Technologies και της Dutch Drone Gods. Ο στόχος ήταν να κατασκευαστεί ένα drone που θα μπορούσε να συμβαδίσει με ένα μονοθέσιο της F1 που οδηγούσε ο Max Verstappen για έναν γύρο. Το αποτέλεσμα: ένα drone με κάμερα πρώτου προσώπου (FPV) που μπορούσε να κάνει την επιτάχυνση 0-300 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα και να φτάσει σε τελική ταχύτητα τα 350 χλμ./ώρα.
Η επόμενη πρόκληση αφού ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπίσουν για να ακολουθήσουν ένα μονοθέσιο της F1, ήταν για στην Ολλανδική ομάδα Drone Gods μια νέα πρόκληση: να ακολουθεί αλλά και να βρίσκεται δίπλα με τις μοτοσυκλέτες της KTM προδιαγραφών της κατηγορίας Moto3 στην πίστα της Jerez στην Ισπανία, καθώς οι αναβάτες είχανε την προετοιμασία για το Red Bull MotoGP Rookies Cup. Τώρα, για τους μη μυημένους, στις μικρές αυτές μοτοσυκλέτες μπορεί να φαίνεται ευκολότερο να τις ακολουθήσει αυτό το drone από ότι ένα μονοθέσιο της F1. Αλλά αυτή η νέα πρόκληση σήμαινε ότι ο πιλότος του drone θα έπρεπε να κάνει μία πλοήγηση πολύ κοντινής παρακολούθησης, σε μάχες που γίνονται τροχό με τροχό. Αυτές οι μάχες είναι οι πλησιέστερες που γίνονται στις κατηγορίες αγώνων με 2 τροχούς στον κόσμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και φαίνεται ότι ο Shaggy, ο πιλότος του drone FPV, είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει και να ακολουθήσει και μία πραγματική μοτοσυκλέτα MotoGP. Ο πιλότος εντόπισε τις διαφορές που έχει η κάθε προσέγγιση και δήλωσε τα εξείς:
«Οι μοτοσυκλέτες διανύουν μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος από το μονοθέσιο της Formula 1 αλλά επιταχύνουν από τη στροφή πολύ πιο γρήγορα, οπότε έπρεπε να προσαρμοστώ κυριολεκτικά σε αυτό εν πτήση. Χρειάστηκε επίσης να αλλάξουμε πολύ τη γωνία της κάμερας κατά τη διάρκεια της πτήσης καθώς πλησιάζαμε όλο και πιο κοντά και μπαίνοντας κάτω από γέφυρες, ενώ η ίδια η πίστα είναι πολύ διαφορετική στη δυναμική συμπεριφορά του drone από χαμηλή σε υψηλή ταχύτητα».

Το μέλλον της ζωντανής μετάδοσης; 
Η δημιουργία αυτού του drone δεν είναι κάποια τεχνική άσκηση. Ο στόχος είναι να εφευρεθεί εκ νέου ο τρόπος με τον οποίο οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να βελτιώσουν την εμπειρία θέασης και να την κάνουν πιο καθηλωτική. Και τελικά, αυτό είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη του MotoGP, καθώς η Dorna μας έδειξε μερικά ενδιαφέροντα νέα γραφικά τελευταία, συμπεριλαμβανομένου ενός γραφικού όταν δύο αναβάτες είναι κοντά που παρουσιάστηκε πρόσφατα μαζί με την κλίση της μοτοσυκλέτας και την ταχύτητα.
Ανυπομονούμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί αυτή η τεχνολογία και θα είναι το μεγαλύτερο άλμα προς τα εμπρός από τότε που κυκλοφόρησαν οι κάμερες που τοποθετούνται στον ώμο. Επιπλέον, η ικανότητα να αποτυπωθεί η δράση από μάχες που γίνονται τροχό με τροχό ενός Αγώνα MotoGP, αυτό θα είναι άκρως εντυπωσιακό.



Το διαβάσαμε ΕΔΩ