Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Θεωρητικά, τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν μια δελεαστική εναλλακτική λύση. Παρέχουν στους οδηγούς 35 έως 90χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας για την καθημερινή τους χρήση, καθώς και έναν βενζινοκινητήρα σε εφεδρεία για μεγαλύτερα ταξίδια ή όταν δεν μπορούν να φορτίσουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα οφέλη των PHEV προκύπτουν όταν οι οδηγοί τα συνδέουν συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας,  για να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους. Αν δεν το συνδέσετε στην πρίζα, θα έχετε ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που είναι μάλιστα βαρύτερο (λόγω των μπαταριών) και ενδεχομένως έχει περισσότερες εκπομπές ρύπων.

Τελικά όμως πόσοι συνδέουν τα PHEV στην πρίζα;

Η αλήθεια είναι πως καμία εταιρία δεν παρέχει ακριβή στοιχεία για το πόσοι τελικά ιδιοκτήτες φορτίζουν τα PHEV τους, τα οποία στον μεγαλύτερο βαθμό τους είναι εταιρικά. Αυτό ισχύει καθώς όταν μία εταιρία αγοράζει εταιρικά Ι.Χ., η κατανάλωση, άρα και οι ρύποι άρα και η φορολόγηση του αυτοκινήτου, γίνεται με τα ιδανικά και «φορτισμένα» νούμερα που δηλώνει η αυτοκινητοβιομηχανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάποιοι λένε ότι τα PHEV είναι το «καλύτερο και από τους δύο κόσμους». Αυτό ισχύει όμως μόνο εάν φορτίζονται τακτικά, τόσο για το πορτοφόλι των ιδιοκτητών όσο και για τους ρύπους.

Τα PHEV θα μπορούσαν επίσης να θεωρηθούν ως η απάντηση ενός μηχανικού αυτοκινήτων στην απαίτηση μιας ρυθμιστικής αρχής για κάποιο βαθμό λειτουργίας χωρίς εκπομπές ρύπων.

Τα στατιστικά όμως για το ποσοστό των οδηγών που φορτίζουν τα PHEV, μόνο αντιπροσωπευτικά δεν είναι.

Η KIA δήλωσε το περασμένο φθινόπωρο ότι από τα τρία μοντέλα της PHEV, το 70% των ιδιοκτητών του Niro το συνδέουν καθημερινά στην πρίζα, το 80% των ιδιοκτητών του Sorento και το 62% των ιδιοκτητών του Sportage. Αυτά τα αποτελέσματα, ωστόσο, προέρχονται από ένα δείγμα 379 ιδιοκτητών που ανέφεραν οι ίδιοι τη συμπεριφορά τους, κάτι που οι ειδικοί της έρευνας θα σας πουν ότι απέχει πολύ από μια στατιστικά έγκυρη μέθοδο.

Η HYUNDAI δεν παρακολουθεί τη συμπεριφορά της σύνδεσης στην πρίζα, σύμφωνα με εκπρόσωπό της.

Η MITSUBISHI δεν κρατάει στοιχεία περί φόρτισης, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Jeremy Barnes.

Τα πιο πρόσφατα στοιχεία της VOLVO ήταν από το 2019, όταν τα PHEV της κάλυψαν το 37 % των συνολικών χιλιομέτρων στη λειτουργία «Engine Off» – η οποία συνδυάζει τα χιλιόμετρα που διανύθηκαν με ρεύμα δικτύου με εκείνα που διανύθηκαν σε λειτουργία μόνο με ηλεκτρισμό, όταν λειτουργεί ως συμβατικό υβριδικό μετά την εξάντληση της μπαταρίας.

TOYOTA: Ο βασιλιάς των υβριδικών αυτοκινήτων αρνείται να δώσει στοιχεία σχετικά με τη συμπεριφορά των αγοραστών PHEV. Ο Aaron Fowles της ομάδας επικοινωνίας κινητικότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας έστειλε στο Inside EVs την ακόλουθη δήλωση:

Αν και η Toyota διαθέτει δεδομένα σχετικά με τα οχήματα PHEV και τη συμπεριφορά φόρτισης, αρνούμαστε την ευκαιρία να απαντήσουμε αυτή τη στιγμή. Εντός της Toyota, πολλαπλές ομάδες συλλέγουν και αναλύουν δεδομένα και, όταν πρόκειται για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων, υπάρχει ένα ευρύ φάσμα μεταβλητών που σχετίζονται με πράγματα όπως η τοποθεσία, η συμπεριφορά του ιδιοκτήτη και άλλοι παράγοντες. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει συναίνεση στα δεδομένα ή στην ερμηνεία των δεδομένων για να δώσουμε τις κατά τη γνώμη μας ακριβείς απαντήσεις, γι’ αυτό θα θέλαμε με σεβασμό να κρατήσουμε στάση προς το παρόν.

Το διαβάσαμε ΕΔΩ