Γράφει ο Γιώργος Κεραμιδάς
Μετά από ένα μεγάλο διάστημα απόστασης από την εκπαίδευση, η ψυχολογική ετοιμότητα των μαθητών κατά την επιστροφή στη σχολική ρουτίνα, είναι σίγουρα απαιτητική. Όλοι μας έχουμε υπάρξει παιδιά και όλοι μας έχουμε περάσει από τα θρανία. Γνωρίζουμε λοιπόν, πώς μοιάζει εκείνο το συναίσθημα των διακοπών και πώς είναι να γνωρίζεις ότι σε δύο, πέντε ή δέκα μέρες, θα επιστρέψεις στο σχολείο.
Σίγουρα κάποια παιδιά νιώθουν λύπη που τελειώνουν οι καλοκαιρινές διακοπές και χωρίζουν από φίλους και συγγενείς. Παράλληλα, πολλά παιδιά νιώθουν άγχος ή νευρικότητα για διάφορους λόγους, όπως το να προσαρμοστούν ξανά στην καθημερινή ρουτίνα, να αντιμετωπίσουν το πιο απαιτητικό πρόγραμμα και να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των δασκάλων. Άλλα παιδιά βέβαια ανυπομονούν και ενθουσιάζονται με την ιδέα να επιστρέψουν στο σχολείο, να δουν τους φίλους τους και να μοιραστούν τις εμπειρίες του καλοκαιριού. Σε κάθε περίπτωση, η προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον και την καθημερινή ρουτίνα, είναι μια δύσκολη διαδικασία.
Όσον αφορά τη Σπάρτη, φημολογείται ότι η πλειοψηφία των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών θα ανοίξει τις πόρτες για τους μαθητές στις 2/9. Από την άλλη και μετά από ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, η επιστροφή στο σχολείο θα ξεκινήσει μετά από εννέα ημέρες, στις 11/9. Εδώ δημιουργείται το ερώτημα: «Μήπως θα έπρεπε, η έναρξη των μαθημάτων στα Φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών, να συμπίπτει με την έναρξη του σχολικού έτους στα Δημόσια και Ιδιωτικά Σχολεία;».
Καταρχάς, ίσως κάποιες οικογένειες να μην έχουν επιστρέψει από τις διακοπές, λόγω ότι η καλοκαιρινή τους άδεια ξεκίνησα την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου. Το πιο σημαντικό όμως είναι, κατά πόσο βοηθά την ψυχολογία των παιδιών να επιστρέψουν στις αρχές του μήνα στα θρανία του φροντιστηρίου ξένων γλωσσών, όταν το σχολείο ξεκινά επίσημα μετά από εννέα ημέρες.
Μήπως η ανεμελιά θα ήταν καλό να περιμένει για λίγες ημέρες ακόμη και το πρώτο «κουδούνι» για τη νέα σχολική χρονιά να χτυπήσει επίσημα στο σχολείο; Ας μην ξεχνάμε, ότι εκπαιδευτικοί και γονείς έχουμε κατορθώσει με αρκετά μαθήματα και πολλαπλές δραστηριότητες να περιορίσουμε το χρόνο των παιδιών εντός του σχολικού έτους, με αποτέλεσμα τα παιδιά να πιέζονται να ανταποκριθούν σε απαιτήσεις, που μερικές φορές είναι υπερβολικές.
Ας κάνουν λοιπόν οι ιδιοκτήτες-τριες των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών την απλή ερώτηση: «Αξίζει;»
Αν όχι, ας αφήσουν από τα χέρια το «κουδούνι» και με γλώσσα «αγάπης» και «κατανόησης», να προσφέρουν στα παιδιά την χαρά και την ικανοποίηση μιας ιδανικής χρονικής έναρξης των μαθημάτων!
* Ο Γιώργος Κεραμιδάς είναι Σύμβουλος Προσωπικής & Επαγγελματικής Ανάπτυξης – Επικοινωνιολόγος